Salgbetingelser

Salgsbetingelsene gjelder for salg av alle varer fra Nordisk netthandel AS sine nettbutikker og utgjør sammen med din bestilling det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Dette bekreftes med en ordrebekreftelse.

Dette er standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over internett. Forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og e-handelsloven ligger til grunn, hvilke gir deg som kunde rettigheter vi ikke har lov til å fravike. Våre salgsbetingelser er derfor en oppsummering av de viktigste punktene hentet fra de ovennevnte lovene.

REGISTRERING

Du kan registrere deg som kunde i Nordisk Netthandel sine nettbutikker under Min konto eller underveis når du foretar ditt første kjøp. Du må i følge loven være over 18 år for å betale med kredittkort, og dermed handle i vår nettbutikk. Vi leverer til alle adresser i hele fastlands-Norge.

 

BESTILLINGS- OG AVTALEPROSESS

Avtalen er bindende både for deg og oss når vi har mottatt bestillingen. Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen. Dersom du ønsker å kansellere en ordre, må du ta kontakt med oss per telefon med en gang du har mottatt ordrebekreftelsen. Vi har som mål å ekspedere alle ordre samme dag som de kommer inn (på virkedager), og det vil ikke være mulig å kansellere en ordre når pakken er klargjort for forsendelse.

 

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Om det skulle oppstå situasjoner hvor vi er utsolgt for en vare du allerede har bestilt, vil du snarest få melding om dette.

 

PRISER

Alle priser som er oppgitt er inklusive merverdiavgift. Alle kostnader knyttet til kjøpet vil fremkomme i kjøpsprosessen før man utfører selve betalingen. Tilbudspriser gjelder så langt lageret rekker eller ved kampanjer der fristen vises i annonser eller nyhetsbrev.

 

Vi tar forbehold om eventuelle feil som kan oppstå på grunn av teknisk svikt. Kunden vil da bli kontaktet innen neste virkedag hvor vi tar sikte på å finne en god løsning.

 

BETALING

Kjøp i Nordisk Netthandel sine nettbutikker betales med kredittkort. Vi aksepterer både VISA og MasterCard

Når du betaler for varene med kredittkort, blir ikke beløpet trukket med en gang. Vi gjør først det som kalles en autorisasjon av kortet for å sjekke gyldigheten, deretter reserveres det beløpet du skal betale. Først når vi sender varene fra vårt lager trekker vi beløpet som er reservert.

Nordisk Netthandel AS er ansvarlig for alle kredittkorttransaksjoner gjort gjennom denne nettsiden. Vi samarbeider med PayEx som er en av Nordens største leverandør av betalingsløsninger, PayEx. Hele betalingsoperasjonen foregår på krypterte og dermed sikre linjer. PayEx ble stiftet i 1972 og har utviklet betalingsløsninger siden starten av de tidligste forsøkene på e-handel. Løsningene i Norden og bankene har utviklet har ført til at Norge ligger i verdensklasse når det gjelder betaling med kort, elektronisk fakturering og ID-løsninger.

PayEx drives av høy servicegrad, innovasjonskraft og entreprenørskap, det har vi alltid gjort og det kommer vi til å fortsette med. Det er derfor de idag er en av Nordens fremste eksperter på betalinger.  

 

Se mer info om PayEx: 
Les mer

 

FRAKT OG LEVERING

Etter sendt bestilling vil du motta en ordrebekreftelse på din e-post. I ordrebekreftelsen får du opplysninger om leveringstid, totalsum på bestillingen og betalingsmåte (Visa, Mastercard eller Klarna).

Alle varene i nettbutikken skal være på lager, og dette gir normalt 4-7 dagers leveringstid. I ferie og høytider kan det være 2-3 dagers lengre leveringstid. Dersom det skulle forekomme at vi er tom for en vare på lager, vil du innen rimelig tid få beskjed om dette. Det er da opp til deg om du ønsker å vente på varen, bytte til noe annet eller kansellere ordren.

Det er selvsagt lov å ombestemme seg, og om du gir beskjed før vi sender varen kansellerer vi ordren for deg og det vil ikke forekomme noen kostnader. Dersom du har ombestemt deg, og vi allerede har sendt varen, må du likevel ta den den imot og sende den tilbake til oss (kunden må selv stå for returfrakten).

Fraktmåter
Alle våre forsendelser blir sendt med Posten/Bring.

Fraktkostnader
Nordisk Netthandel bruker postens satser på frakt av varer.

Pakkesporing:
Når varen(e) er klargjort for forsendelse fra vårt lager, sender vi en leveringsbekreftelse pr e-post til adressen du har oppgitt. Leveringsbekreftelsen sendes før transportøren henter varene hos oss, derfor kan det ta noen timer før pakken kan spores. For å spore forsendelsen din, kan du bruke «pakkesporing» direkte fra ordrebekreftelsen, eventuelt gå inn på www.posten.no.

 

ANGRERETT

Du kan alltid angre på kjøpet innen 14 dager fra du har mottatt varen.

Om du ønsker å returnere varen din, kan du gjøre dette innen 14 dager fra du mottok den og ikke har brukt, vasket eller skadet varen. Varen som returneres må være ubrukt og salgbar for oss. Det vil si at merkelapper, beskyttelsesplast o.l. må sitte på. Av hygieniske hensyn bytter vi ikke lokkefløyter. Hvis det er noe feil med varen regnes dette som reklamasjon og det kan du lese mer om i punktet «reklamasjon» lenger nede.

Om du ønsker å bytte til en annen vare, legger du enkelt inn en ny ordre i nettbutikken.

Alle returer sendes til vårt lager på Kjeller, Norge.

Returadresse:
Nordisk Netthandel AS

Bregneveien 4

NO-2007 Kjeller

 

Returkostnadene dekkes av kunden (jf. Angrerettloven § 8.7.). Vi anbefaler å velge en retursending som gir mulighet for sporing. Dette vil være en trygghet for begge parter. Varer som sendes tilbake til Nordisk Netthandel AS, må ikke sendes som postoppkrav. Pakker som blir sendt i oppkrav vil ikke bli hentet ut

Fyll ut returseddelen som ligger sammen med varene i pakken. Vi sender deg en mailbekreftelse straks vi har mottatt din retur og refunderer deg beløpet du har til gode.

Vi ønsker at transaksjonene rundt dette skal være så enkle som mulig for alle parter innenfor lovens bestemmelser. Det blir derfor sendt ut informasjon om angrerettloven sammen med varene. Skjemaet kan også lastes ned her: Angrerettskjema

Om det skulle skje at vi sender deg feil vare, dekker vi selvsagt kostnaden med returforsendelsen. Ta kontakt slik at vi kan avtale bytte til riktig vare, og hvordan returneringen av feil vare skal foretas.

Begrensninger i angreretten:

Varen må i henhold til Angrerettloven være i ”tilnærmet samme stand og mengde”. Det kan derfor være lurt å ta vare på originalemballasjen dersom du ikke er sikker på at du vil beholde varen. Lokkefløyter regnes ikke som ”i samme stand” når de er brukt/testet/prøvd av forbruker. Angreretten vil derfor ikke gjelde for disse produktene. Dette av hygieniske årsaker.

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.

Dersom du ikke henter pakken du har bestilt, men forholder deg helt passiv, er ikke dette det samme som å benytte din angrerett. I henhold til Angrerettloven §11 og §13, mister du således retten til å si opp avtalen.

 

REKLAMASJON

En reklamasjon vil si at det er en feil eller mangel ved varen. Om du oppdager dette må du gi oss beskjed om det innen rimelig tid, og helst så snart som mulig. Dersom vi ikke har levert varen når vi har sagt at den skal leveres regnes dette også som en mangel og igjen må du gi oss beskjed innen rimelig tid. Denne beskjeden bør være skriftlig. Du kan reklamere senest to år etter at du fikk varen.

 

Bruk vårt reklamasjonsskjema for registrering av reklamasjonen. Om det er noe du lurer på, kontakt oss på e-post: post@nordisk-netthandel.no eller telefon 47 88 30 00. Åpningstider per telefon er: Mandag - fredag 10.00 - 14.00.

 

Alle reklamasjoner må godkjennes av oss før en retur og reklamasjon kan utføres. Dersom du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Nordisk Netthandel AS betaler ikke vi disse utgiftene. Vi vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner. Vi vil også skriftlig bekrefte mottak av varer som sendes tilbake til oss for inspeksjon.

 

KUNDEEVALUERING

For å kunne tilby deg en bedre kjøpsopplevelse trenger vi å høre hva vi kan bli bedre på. Vi vil derfor sende deg en epost med en kundeevaluering etter utført handel hos oss.

Du vil aldri motta mer enn en evaluering per utført kjøp, og du kan selv velge om du vil besvare denne. Evalueringen er helt anonym og kan aldri knyttes tilbake til deg.

PERSONOPPLYSNINGER

Ditt personvern er viktig for oss. Les personvernbetingelsene her.