Retur

Hos Uthuse AS har du 14 dager åpent kjøp. Tilbuds/salgsvarer kan ikke returneres.

 

Retur og reklamasjon

Dersom det oppdages feil eller mangler ved varen/e må det snarlig gis beskjed til kontakt@uthuse.no.

Dette gjelder også ved skade på vare/r under transport.

 

Undersøkelsesplikt for mangler

Ved varemottak har Kjøper plikt til å foreta en grundig undersøkelse av om leveransen er i samsvar med det som er bestilt. Kjøper er forpliktet til straks og senest innen 8 dager å reklamere skriftlig over mangler som påvises ved en slik undersøkelse, og Kjøper kan ikke senere påberope seg mangler som ble eller burde vært påvist ved denne undersøkelsen.

Returnerte produkter må være ubrukt og i originalemballasjen. Hvis dette ikke er overholdt, vil varer bli returnert til avsender.

 

Retur av varer sendes til:

Uthuse AS  
Postboks 147
2001 Lillestrøm

 

Retur av bestillingsvarer

Bestillingsvarer defineres som varer vi ikke har i vår nettbutikk per bestillingsdato. Disse bestilles til deg og har leveringstid etter avtale. Ved retur av bestillingsvarer belastes 40% av salgssummen for å dekke inn våre kostnader. Frakt blir ikke refundert.

Retur av spesialbestilling

Retur av spesialbestilte varer er ikke mulig. Med spesialbestilling mener vi varer som blir produsert for deg etter dine ønsker.

 

Varer som ikke kan returneres

Du mister ikke angreretten ved å åpne forsendelsen så lenge produktet kan leveres i samme stand og mengde. Produktet som ikke er levert i samme stand og mengde - vil angreretten bortfalle - blant annet dersom du:

  • Har tatt produktet i bruk som ditt eget
  • Forseglede varer som ikke er egnet for retur av helsevernmessige eller hygieniske årsaker og hvor forseglingen er brutt etter levering (som hundefløyter, lokkefløyter, er disse i umiddelbar nær kropps/væskekontakt). Slike produkter byttes ikke.
  • Originalemballasje må være inntakt, medfølgende lapper, manualer, brukerveiledninger etc. må følge med for at full angrerett skal gjelde. Kan vi ikke selge varen som ny, vil egne regler i angrerettloven tre inn og beløpet som eventuelt refunderes vil bli avkortet etter produkts verdiforringelse.
  • Varer som er fremstilt etter kundens spesifikasjoner, såkalt tilvirkningskjøp, (eks inngravering eller trykking av navn osv. på disse produktene)
  • Varer med personlig preg

 

Uavhentede pakker

Posten sender ut melding om ankommet pakke straks den ankommer ditt lokale postkontor. Dersom pakken ikke er hentet innen 14 dager, returneres den til oss. Uthuse AS forbeholder seg retten til å avkreve et gebyr på kr 250,- eks. mva for uavhentet vare, dette for å dekke våre kostnader i forbindelse med brudd på avtale. Ønsker du å benytte deg av 14 dagers angrerett, ber vi deg hente ut pakken og kontakte kundesenteret for å få returinformasjon. Benytter du deg av denne retten, vil du kun måtte betale returfrakt til oss.

Når og hvordan skal varen leveres tilbake? Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist) via kontakt@uthuse.no. Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg. De returnerte varene må pakkes inn slik at de ikke kan skades, og sendes som Postens Norgespakke, eller Servicepakke med sporing. Vi tar ikke imot postoppkrav eller rekommandert sending.

 

Tilbakebetaling

Etter mottak og godkjent retur tilbakebetales beløpet innen 7 dager fra vi mottok returen. Tilbakebetalingen skal skje ved samme betalingsmiddel som forbrukeren benyttet.

 

Din norske spesialbutikk på nett. Vil du ha oss her i morgen, bruk oss i dag!