Betaling og frakt

 

BETALING

 Visa/Mastercard & Diners: 

Betaling med kort er trygt og enkelt. Du taster inn kortnummeret ditt, utløpsdatoen og en verifiseringskode (CVV2), kode i nettbank og kan deretter vente på leveringen. Vi samarbeider tett med VISA, Mastercard og Diners for å sørge for en kjapp prosessering av din kortinformasjon, og at alt foregår i meget sikre former med PayEx, Elavon og Visas krypteringer. Ingen får fysisk se ditt kortnummer gjennom hele betalingsprosessen. Når du registrerer en ordre hos oss med ditt kort blir det gjort en autorisasjon på kortet ditt. Dette betyr at PayEx (ekstern betalingsløsning) sjekker at kortet er ekte og at det er dekning på kortet.

Videre blir det foretatt en reservasjon, hvor beløpet du handler for blir reservert. Dette vil si at pengene fremdeles er på kortet ditt, men at de ikke kan røres av andre enn Nordisk Netthandel så lenge ordren eksisterer.
Dersom du kansellerer en ordre vil reservasjonen heves og pengene frigjøres på kortet ditt (normalt innen to-fem virkedager).
Det er først når vi har pakket varene ferdig og har klargjort pakken for forsendelse at pengene blir overført fra ditt kort til oss.


Bedriftskunder
Firmaer og offentlige institusjoner kan selvsagt benytte seg av Visa, Mastercard & Diners, slik som privatpersoner kan. Ønskes det å handle på kreditt/få tilsendt faktura, kan også Klarna benyttes, ellers må dette søkes om til support@nordisk-netthandel.no Kreditt må være innvilget før bestilling. Vi gjør oppmerksom på at firmaer/organisasjoner må være registrert i vår kundebase for kredittvurdering. Ved å søke om kreditt hos Nordisk Netthandels nettbutikker, godtar du at vi foretar en kredittsjekk av selskapet.

 

FRAKT

Hvor leverer vi?
Nordisk Netthandel leverer til fastlandet i Norge og på Svalbard. I tillegg leverer vi varer til flere skandinaviske og europeiske land.

Fraktmåter
Alle våre forsendelser blir primært sendt med Posten/Bring og TNT. Ved utenlandstransport, ta kontakt med oss på support@nordisk-netthandel.no

Fraktkostnader
Nordisk Netthandel bruker postens satser på frakt av varer.

Pakkesporing:
Når varen(e) er klargjort for forsendelse fra vårt lager, sender vi en leveringsbekreftelse pr e-post til adressen du har oppgitt. Leveringsbekreftelsen sendes før transportøren henter varene hos oss, derfor kan det ta noen timer før pakken kan spores. For å spore forsendelsen din, kan du bruke «pakkesporing» direkte fra ordrebekreftelsen, eventuelt gå inn på www.posten.no.

Mangler eller feil
Hvis det mangler varer på bestillingen din eller du har mottatt feil vare i henhold til ordre-/leveringsbekreftelsen, send en epost direkte til support@nordisk-netthandel.no. Denne eposten må inneholde følgende informasjon:
- kundenummer
- ordrenummer
- varenummer på varen som mangler eller er feilsendt

Vi vil deretter finne ut hva som har skjedd og rette opp eventuelle feil.

Betingelser
Nordisk Netthandel AS tar forbehold om utsolgte varer, men forplikter seg til å informere kunden, enten via epost eller pr telefon om dette så raskt vi oppdager det.